روزگار دو مهندس

دست نوشته هایی از روزگار یک زوج مهندس

روزگار دو مهندس

دست نوشته هایی از روزگار یک زوج مهندس

وبلاگ "روزگار دو مهندس" دربردارنده خاطرات و نظرات یک دختر و پسر مهندس است...

تفکیک جنسیتی
آخرین حرف هـا
ریز مکالمات
  • ۷ شهریور ۰۰، ۱۹:۱۷ - نباتِ خدا
    😂😂😂
راویان
نشان‌واره
روزگار دو مهندس
👩‍

ظاهر زندگی مردم/باطن زندگی من

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۰ ب.ظ

آخر هفته طلایی (قسمت سوم):

اینجانب که این روزها دارم آخرین لجظات خوابگاهی ایمو طی میکنم پنج تا هم اتاقی با مرام دارم که سه چهار ساله باهمیم و بی اغراق بخشی از زندگیم هستن ;)  ازین شش نفری که هستیم سه تامون متاهل و سه تامون مجردن.

از قضای روزگار این آخر هفته هرسه تا متاهل با همسران بودیم و سه تا مجرد اتاق تنها مونده بودن...

خلاصه که تنهایی بهشون اثر کرده بود کمپین مجردین تشکیل داده و شدیدا علیه ما تبلیغات بامزه ای کرده بودن، که دیدنش خالی از لطف نیست و کلی بساط خنده مارو فراهم کرده بود!!!

این کاغذ هایی که در ادامه میبینید به ترتیب روی در اتاق و توی تختم نصب شده بود:

کمپین مجردین!

کمپین مجردین

     کمپین مجردین

+یبار وقتی خیلی بچه بودن از پدرم خواستم بغلم کنه و اون برخلاف همیشه گفت نه. خیلی ناراحت شدم و قهر کردم و بابام که این جریان رو دید توی گوشم گفت ببین فلانی(یه دختر هم سن و سالم) همراهمونه که پدرش فوت شده. اگه من الآن تورو بغل کنم اونم ممکنه دلش بخواد ولی خب بابایی نداره که بغلش کنه...اینقدر این حرف در زندگی من تاثیر گذار بود که توی چهارسالی که توی خوابگاه هستم به خاطر هم اتاقیم که پدرش رو تو بچگی از دست داده بود، هییییچ وقت از پدرم هیییییییییییچ حرفی نزنم...!

++نظر شما چیه؟ گاهی ما خوشبختی ها یا امکاناتی داریم که بقیه ندارن. مثل پدر، مادر، خانواده، تحصیلات یا... چیزهایی که نداشتنش دست خود آدم نبوده...در این مواقع باید چیکار کرد؟ خوشبختی تونو پنهان میکنید؟ یا مثل قبل رفتار میکنید؟ اصلا کدومش درست تره؟؟؟؟؟

+++ وقتی توی طرف مقابل قرار میگیرید چیکار میکنید؟ حسرت میخورید؟ حسادت می کنید؟ اهمیتی براتون نداره و به خوشبختی هایی که در عوضش دارید فکر میکنید یا...؟

++++سوال آخر: به نظرتون آدم بی مشکل توی این دنیا وجود داره؟ آدم خوشبخت 100%؟

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۵
️ نوشته شده توسط زهرا

کمپین مجردین

نظرات  (۱۱)

۰۵ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۲۴ سیّد محمّد جعاوله
در مورد کمپین جالب و بامزه بود به دلم نشست
ولی در مورد سوال آخر
بستگی به دید آدم داره
که چطور به داشته ها و نداشته هاش نگاه کنه
از در آخر از نگاه انسانیتون به مسائل متشکرم
در جمع لااااااااااایک
آره خب...دید آدمه که تعیین کننده است!
ممنون از نظراتتون.
قبل از اینکه بیام پست شما رو بخونم بعد از مدتها یاد ولاگ گروهی مون افتادم ک زمان خوابگاه زده بودیم.البته بیشتر شبیه خانه ارواح ه.ولی خب یه سر رفتم اونجا و ...

ترجیح میدم نظری ندم...شاید بعدا اومدم و چیزی گفتم


خخخخ!
مام یه وبلاگ زدیم سال دوم اینا بود که الان کامل از کار افتاده...
همشم تقصیر این واتس آپ و تلگرامه :/
دوتا سوال اولتون به کم سخته ولی سوال اخرتونو باید بگم خوشبختی به اون معنی که ادمی بدون مشکل باشه اصلا نداریم  و به قول استاد پناهیان این یه ویژگی مهم دنیاست
چه نکته جالبی!
اگه واقعا درکش کنیم که خوش بختی به معنی بی مشکلی مال این دنیا نیست، خیلی راحت با خیلی از مشکلاتی که تو دنیا برامون پیش میاد روبرو میشیم و میپذریمش..
اما متاسفانه خعلی سخت عست :((
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۷ شکوه شب وروز
فکرنکنم ادم 100درصدخوشبختی وجودداشته باشه
واقعیتش من اگه ببینم کسی چیزی رودارم که من ازاون محرومم
دلم میشکنه وفقط میگم خدایامن هم دوست دارم فلان چیزروداشته باشم
میشه به من هم عطاکنی
اماهرگزحسادت نمیکنم

به نظر منم آدم خوشبخت 100% نیست...البته بستگی داره خوشبختی رو تو چی ببینی!
خیلی خوبه آدم یتونه حسادت نکنه و جاش برا طرف آرزوی خوشبختی بیشتر کنه مثلا...
تازه وقتی دل میشکنه خدا زودتر جواب میده...

۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۰ دچــ ــــار
احسنت به این رعایت:)
احسنت به این تربیت :)

+ من سواد ندارم :)
اختیار دارید...!
شوما صاحب نظرید...!
بفرمایید نظرتونو...
من پنهان میکنم خالم که فوت شده بود من تا دوسال به مامانم میگفتم خاله تاپسرخالم غصه نخوره ))))):
چه از خود گذشتگی...ایول...:((((
سلام عزیزم
وبلاگ زیبا و جذابی داری.
موفق باشی دوست عزیز.
متشکریم..
هم چنین شما..
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۳ ✿شمیم زندگی✿
موفق وتندرست وخوشبخت باشید:)
ممنوووووووووونم..
هم چنین شما عزیز
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۴ (ک) (شباهنگ)
 درود بر شما..
مطلب بسیار با اهمیتی را مرقوم فرموده اید..باید عرض کنم جواب سوال اول را 
 پدر بزرگوارتان ..به زیبایی داده اند..یعنی در جمعی که با هم هستیم باید آن 
چیزی را که ما داریم و طرف مقابل ما ندارد فراموش کنیم ..و فقط به چیزهای
 مشترکمان توجه کنیم و خوشبختی را در آنها پیدا و تقسیم کنیم..
۲: اگر درجای طرف مقابل قرار بگیریم..نه حسرت خوردن کمکی میکند
 نه حسادت بلکه باید مواظب باشیم که طرفی که دارای خوشبختی هست
از حودمان نرنجانیم و سعی کنیم همیشه در مورد چیزهایی بحث و صحبت
کنیم که در چهارچوب زتدگی دوستانه ما مشترک باشد..سعی کنیم از 
داشته ها و نداشته های خارج از آن محیط دوری کنیم..
 ۳:.. آدمی که بتواند دنیا را چون بازیچه ببیند..و تنها به آنچه در حال حاضر
دارد خوشحال باشد و مردم را نه از خود بالاتر و نه پایینتر ببیند..و دلی خالی از
 حسد و کینه ...در عوض پر از
 عشق و محبت و خدمت به همنوع و حتی حیوانات و گیاهان در دل داشته
باشد ..او خوشبخت است..

ممنون از نظرات پربارتون...
خیلی زیبا گفتید..!
خیلی قابل تامل بود!
در پاسخ سوال دوم...حرف شما درسته اما گاهی نمیشه بعضی خوشبختیا رو از بعضیا پنهان کرد...چون داریم باهاشون زندگی میکینم(مثل هم اتاقی ها در بعضی مواقع)!!!
معنی خوشبختی رو قشنگ توصیف کردید...واقعا چیزی جز این نیست.اما یکم سخته رسیدن بهش...!
دنبال شدید:)
هم چنین :))
پدرتون حرف قشنگى زدن.. خدا حفظشون کنه
بزارین منم نظرمو از دید یکى که اون طرف قضیس بگم
من از وقتى که ٩ سالم بود پدرمو از دست دادم ولى واقعیت اینه که هیچ وقت حسرت نخوردم و نخواستم جاى کسى باشم که باباش اونو بغل کرده، ولى وقتى توى خوابگاه هم اتاقیام با باباهاشون حرف میزدن و من تنها بودم، خب دروغ چرا؟ یه وقتایى دلم تنگ میشد واسش
ولى خب آدما نمیتونن به خاطر بقیه خوشبختیشونو پنهون کنن... به نظرم یه آدم سالم از خشبختى بقیه ناراحت نمیشه :)
درباره ی پدرتون واقعا متاسفم...
ممنون از نظر باارزشتون..! شما کاملا درست گفتین...
اما گاهی ادم حسرت میخوره اگه چیزیو داشت زندگیش بهتر بود...! اما خب نمیشه همهیشه همه چیزو همه کس رو داشت!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی