روزگار دو مهندس

دست نوشته هایی از روزگار یک زوج مهندس

روزگار دو مهندس

دست نوشته هایی از روزگار یک زوج مهندس

وبلاگ "روزگار دو مهندس" دربردارنده خاطرات و نظرات یک دختر و پسر مهندس است...

تفکیک جنسیتی
آخرین حرف هـا
ریز مکالمات
  • ۷ شهریور ۰۰، ۱۹:۱۷ - نباتِ خدا
    😂😂😂
راویان
نشان‌واره
روزگار دو مهندس
👩‍

شنا خلاف جهت موج

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۴ ق.ظ

سلام و عذرتقصیر بابت مدت طولانی نبودنمون

درگیر کار و زندگی بودیم و خداروشکر

من بلاخره یه فرصت فراغتی در تابستان دارم ولی همسر همونم نداره. 

ان شاالله که امروز استارتی باشه برا شروع طوفانی :)

 

 

یبار تو نوجوونی یه مصاحبه دیدم که از طرف پرسید بهترین چیزی که به بچه هات یاد می دی چیه؟

من خیلی بهش فکر کردم و چیز های مختلفی به ذهنم سرازیر شد و انتخاب سخت شد.

اما اون جواب داد:

اما اون جواب داد: بهش یاد میدم بدون من چطوری زندگی کنه

برای من به عنوان یک آدم وابسته به خوانواده و در آن زمان پدر و مادر، جمله خیلی تاثیر گذاری بود. حالا درباره وابستگی، مضرات و فواید، مفصصصل صوبت می کنیم ایشالا

ولی می خوام بگم یکی از قدرت های روحی که نعمت بزرگی برا یه انسان محسوب میشه توانایی شنا کردن خلاف جهت موجه و اگه قرار باشه روزی چیزی به کسی بیاموزم قطعا این جزءش خواهد بود. 

بخاطر شرایط محیط و خانواده این توانایی در من بدک نیست!

با وجود درون گرایی شدید ولی الحمدلله هنوز توان مقابله با موج های بی سروته رو دارم.

تا دلتون بخواد هم این موج ها تو زندگی وجود داره. به خصوص در جامعه چشم و هم چشمی زده ی ما!

از خود مد بگیر تاااااااااا همین مسیر مسخره ای (کنکور دانشگاه کار ازدواج بچه مرگ) که برای زندگی انسان ترسیم کردیم و هرکس خلافش باشه باخته.

مد در جوامع دیگر هم هست اما نه به اندازه ما. مثلا نگاهی به همین مد کاشت ناخن بکنیم که قطعا چند سال دیگه به فراموشی سپرده میشه. آیا شما در کشورهای پیشرفه و فرهیخته هم این کار رو میبینید؟؟ حتی بازیگرانشون؟؟ اگر باشه هم قطعا محدود به رنج سنی خاصی و افراد خاصی هست. اما تو کشور ما از دختر چهارده ساله تا خانم پنجاه-شصت ساله همهههه باید ناخن بکارن تو هر شغل و هر صنفی که هستن اگر پزشک و پرستارن و دست هاشون مستقیما به اشخاص فراوانی در ارتباطه و باعث صدمه می شه. حتی اگر یه کارگر ساده ان و حقوق یک ماهشونو باید براش بدن. این دیگه مد نیست عین حماقت و دنباله رویی چشم بسته است.

بگذریم

داشتیم در مورد شنا خلاف جهت این موج های مسخره می گفتیم. یه تجربه در این باره:

آخرین شنای خلاف موجم خیلی گنده بود. دوستام مخالفت شدید داشتن از هر تیپ و صنفی، خانواده جدی نگرفتن و سکوت کردن، همسر حمایت کرد پس از تفکر فراوان، استخاره تیر خلاص رو زد:)

خودمم باور نمی شد موفق بشم.

یه تغییر رشته اساسی و استفاده از فرصت کرونا و تاخیر کنکور پارسال و خب الحمدلله شد.

و به دنبالش شغلی برام جور شد که علارغم خیلی خوب بودنش قابل بیان حداقل در میان دوستان و هم کلاسان سابقم نبود، لذا هیییچ نگفتم و هنوز بعد از یکسال کار کردن تعداد کمی از دوستان و آشنایان در جریانن.

وقتی مجبور شدم همین شغلم رو به یکی از دوستان دانشگاه بگم. ازون مدل هایی که خیلی به رشته و دانشگاه و سطح کلاس و کار اهمیت می داد، اصلا برام خوشایند نبود. ولی اعتمادی که به هدفم داشتم باعث شد راحت تر ازش بگذرم.

تا اینکه چندروز پیش متوجه شدم همون شخص در کمال ناباوری همگان سراغ شغل غیر مرتبط رفت.

حقیقت اینه که خودش هم از بیکاری رنج می کشید اما خب سخته بعد از شش هفت سال درس تخصصی خوندن در بهترین دانشگاه ها بخوای بری سر کار غیرمرتبط و خوشحالم اگر شجاعت من اندک تاثیری در تصمیم دوستم داشته:)

خواستم بگم درسته که وقتی میزنی به آب تا خلاقف جهتش شنا کنی همه چپ چپ نگاهت می کنن و سری از تاسف تکون می دن اما اینکارت دو فایده داره، اولیش و به نظر من مهم ترش دادن شجاعت به افرادی هست که نیاز به تغییر دارند اما جرئتش رو ندارن و دومیش اینکه وقتی به موفقیت رسیدید همون آدما براتون کف میزنن بدون اینکه یادشون باشه. 

درسته ما آدم ها همدیگرو قضاوت می کنیم و این خیلی تلخه

اما

قضاوت می کنیم و رد می شیم!

پس خودتونو در گیر قضاوت های مردم نکنید، اونها خیلی زودتر از چیزی که فکرشو کنید فراموش میکنن.

حرکت کنید

مردم نه به موفقیت های شما چندان اهمیت می دهند نه به شکست هاتون. همه چیز در همان لحظه اتفاق تموم میشه. تاثیر این موفقیت یا شکست یا جرئت تغییر برای من و شما می مونه ولی قضاوت مردم برا همون لحظه است.

پس نه دلتونو به تشویق و نظر مثبت دیگران خوش کنید و مطابق نظر و خواست مردم حرکت کنید

ف نه با قضاوت هاشون متوقف بشید و به هدفتون شک کنید.

مثلا شما یادتونه از صبح تا همین الان چند نفر رو قضاوت کردین؟! 

صادقانه بگید. من هم میگم:)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۶
️ نوشته شده توسط زهرا

نظرات  (۴)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

 

 

از خودم شروع می کنم.

من بازیگرا رو زیاد قضاوت می کنم. رفتار اخلاق تیپ سبک زندگی شغل درامد همه جوره

در ترک ام.

۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۲۲ بهارنارنج :)

به به ازینورا😅😅😅

بهههههه
چطوری؟ خوبی؟؟
چه خوبه که هنوز هستی
از بچه ها تو رو خیلی یادم بود و فکر نمی کردم باشی هنوز :)
۱۷ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۷ بهارنارنج :)

نه هستم هرچند کمرنگ تر

خداروشکر که هستی ☺️
نویسنده نشدی؟ قلمت رو خیلی دوست دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی