روزگار دو مهندس

دست نوشته هایی از روزگار یک زوج مهندس

روزگار دو مهندس

دست نوشته هایی از روزگار یک زوج مهندس

وبلاگ "روزگار دو مهندس" دربردارنده خاطرات و نظرات یک دختر و پسر مهندس است...

تفکیک جنسیتی
آخرین حرف هـا
ریز مکالمات
  • ۷ شهریور ۰۰، ۱۹:۱۷ - نباتِ خدا
    😂😂😂
راویان
نشان‌واره
روزگار دو مهندس
👩‍

در جست و جوی کار

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ

گاهی حس میکنم شش ماهه بدنیا اومدم خونوادم ازم پنهان میکنن! در همین راستا هنوز سه واحدم مونده (پروژه) چه به برسه به خشک شدن مهر فارغ التحصیلی و... رفتم به جست و جوی کار!


*در گام اول به پدر گرام گفتم شما مدرک مشاوره اشتغال دارید سریع یه کاری بجورید برا ما که ول معطلیم! گفت یادآوری کن! خلاصه یه دو هفته ای تو این سیکل" یادآوری کن، یادم رفت، زنگ زدم نبود، یادآوری کن "چرخیدیم تا بلاخره زنگ زدن و بود و قرار گذاشتن! طرف گفته بود شما برو دوره های مارو ببیییین بعد بیا بهت بگیم چیکار کنی. حالا دوره هاشونم همه 600-700. تومن بعدهم گفته بود مگه کنکور ارشد نداده؟؟؟ بگو برو درستو بخون بعد بیا!!!


*گزینه ی شرکت های خصوصی هم که از اول منتفی بود رفتیم سراغ استاد کارآموزیمون...!


* گفتیم آقای مهندس یادته کلی بهمون افتخار میکردی دانشگا دولتی هستیم؟ بهمون میگفتی همکار؟ حالا بیو جامه عمل بپوشان! حالا چه طوری باید وارد بیمارستان بشیم؟

گفت چی چی میگوی خانوم مهندس(تنها استادی که ما رو مهندس خطاب میکنه :دی) من خودوم قراردادیم اینجا!! اصلا بیمارستان نیرو نمیگیره کههه. به ازای هر چهار یا پنج بازنشسته یکی استخدام میکنن! شما برو آزمون استخدامی بده البته برا شیراز که کسی نمیخاستن تو دفترچه ولی برا شهرهای اطراف هست!! اصلا چرا درستو ادامه نمیدی؟؟؟؟ برو ارشدتو بخون...نهایتا هم گفت حالا مدرکتو بگیر بیا شاید تحت عنوان طرح اگه نیرو بخوان اونم برای دو سال قرارداد ببندن باهات... ماهم تچکر بسیار کردیم و اومدیم بیرون :/


*عصرش گفتم اینجوری نمیشه با مادر گرام رفتیم موسسه زبان کنار خونمون و گفتیم آقو شوما مدرس نمیخواین؟؟؟ (اصلا مارو چه به مهندسی) گفت دلت خوشه ها خانووووم حالو بیو این فرمو پر کن (دفترچه کنکوربود بیشتر تا فرم درخواست کار) سی نفر که بشین که فرم پر کرده باشین یه آزمونی ازتون میگیریم بعد اگه موسسه نیاز داشت بر اساس نمره ای که کسب کردین شاغلتون می کنیم. گفتم لااقل کاکو اینارو اولش میگفتی من یه ساعت فرم پر نکنم!!!!!


*ازونجا که بیرون اومدیم به کاخ آرزوهام گفتم هنوزم میخوی سالم و سلامت وایسی؟؟ خو بریز زمین عامو!! دیدم اون بنده خداهم خسته شده میگه منتظر بودم تو بگی، تالاپپپی افتاد پایین :)


*یه چند روزی هم تو افسردگی گذروندم و با زمین و زمان قهر کردم و دنبال مقصر گشتم که چرا ازون اول اصا من رفتم رشته ریاضی؟؟؟؟؟ (آقوی همسر درون بازه شانس آورد نزدیک ما نبود و از تیر و ترکش ها در امان موند)


*دیگه ته تهش رفتم مسجد محل گفتم خانومای دانش آموزا کسی مشکلی گیری گرفتاری تو درس مرساش داره بیاد بگه لااقل این علم بی عمل ما به یه دردی خورده باشه دلمون خوش باشه ...(تف تو ریا) که اونم فعلا خبری از کسی نیست...


*همه اینارو گفتم شوخی و جدی ،اما واقعا توی کار، چه مهندسی چه غیر مهندسی آدم باید خلاق و تولید کننده باشه! کارآفرین یعنی! ما عادت کردیم به مصرف کنندگی.

کلی در طول تحصیل درباره شرکت های دانش بنیان با ما صحبت کردن اما تاجایی که خبر دارم حتی یکی از 35 نفر داشنجویی که بودیم کاری نکردیم که هم دست خودمون و هم تعدادی از هم کلاسی هامونو بند کنیم...خود من چندین با تلاش کردم اما خب وقت گیر بود و ممکن بود یه نمره از فلان درسم کم بشه. گرچه الان عمرا کسی بپرسه معدلت چنده؟!


+ شما شاغلی؟ اگه آره تو زمینه رشته خودتون یا بی ربط؟ دانش آموزا بر چه اساسی انتخاب رشته کردید یا خواهید کرد؟

++ شیرازی ترین حالت ممکن نوشتم یکم دلاتون باز شه. :)))

+++ 14-14 مساوی :دی
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۹
️ نوشته شده توسط زهرا

کار

نظرات  (۹)

۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۸ ✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
خخخ شش ماهه جان ایشالله موفق باشی:)
ممنوووووووون و متشکر :))
مشکل کار همجا هست.
مهندس و غیر مهندس نداره.
موفق باشین دو مهندس:)
دقیقا!
ممنووووون!
دلم وا شد...عجب لهجه شیرینی!...؛)
عرض کنم به خدمتتون که بنده با کارشناسی ارشد همچین اعتماد به سقفی ندارم که دنبال کار راه بیفتم...همتتون ستودنیه...گویا از بازار کار این مملکت بی اطلاعید...
سیر سیر است...
حالا حالا هم گرسنه نمی شود که تحصیلکرده هایی مثل من و شما را یک لقمه چپ کند...؛)
شما همون ارشد رو فعلاً ادامه بده...
به زودی یه پست خنده دار میگذارم در همین ارتباط ...ادامه همین کامنت هست...
راستی یه توصیه؛ شما بعد ارشد دکتری هم بگیر چون بعید می دونم با ارشد هم به حلقوم بازار کار ایران وارد شوید...؛))))
خخخخ!
خب من هم دنبال کارهایی در حد کارشناسی هستم البته! اما درست میفرمایید باوجودیکه رشته ام جدیده و فارغ التحصیلان کمی داره، به خاطر انتساب نابجای رشته های دیگه بجای این رشته تخصصی بازار کار پر است!
ارشد رو ان شاالله ادامه میدم اما دوست دارم یه کار حتی خیلی کوچیک در کنارش داشته باشم!
منتظر پستتون هستمممممممممم
دیگه فک کنم مادری بهتر از دکتری باشه :))
بازارش هم بازه بازههههههه!
خخخخ
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۳ دختر اسمانی
دقیقا با اون قسمتی که گفتین ادم باید خلاق باشه خیلی خیلی موافقم واقعا (((:
خودمم خیلی موافقم :دی
1) ما دو تا همکار خانوم داریم که الان دو ساله که به معنی کلمه «هرروز» دارن تلاش میکنند که یجا استخدام شن. و هنوزم پرامید به تلاششون ادامه میدن!
2) تمام مشکلات بیکاری کشور ما برمیگرده به انتخاب رشته نادرست و عدم استعدادیابی توی دروان نوجوانی.
3) بنظر من یکی از بهترین گزینه های کار برای خانوم ها، تدریس هس. البته بصورت پاره وقت!
4) هزینه 500-600 برای دوره زیاده؟! البته زیاد هستاا! ولی برای رشته کامپیوتر یه دوره 2 روزه گذاشته بودن به مبلغ 229 هزار تومان!
5) و اینکه مطمئنا با تلاش، صبر و توکل، کاری که قسمت آدم هست پیدا میشه. ان شاالله...
1) :D
2) درسته :(( من هنوزم رشتمو دوس داشت ولی گمونم استعدادشو نداشت :(((((
3) مفافقم! ولی لازمش ادامه تحصیله ان شاالله!
4) بازهم میگم زیاده :( به نظر من دوره .اسه کسایی هست که از رشته های دیگه میان! نه واسه کسی که چهاراسل تو دانشگاه این رشته رو خونده!
5) ان شاالله! من هم منتظر و البته در جست و جوی همون قسمته هستم :))))
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۴ منتظر اتفاقات خوب
الان انتخاب رشته داریم بابام میپرسه دنبال اینی که آیندت پر پول باشه؟ میگم: نه اینجوری می رفتم تجربی که!
رشته های ریاضی به قول خودتون این روزا فقط خلاقیت می خواد.
دقیقا!
امیدوارم موفق باشید و انتخاب رشته خوبی رو انجام بدید!!!!
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۲۷ حامد عبدالهی
دنبال کار گشتن به جز نا امیدی چیزی نداره واقعا
من چند ساله دنبال کار میگردم و خیلی جاها کار کردم ولی فقط باعث بی اعتمادیم نسبت به هر نوع کاری شد
آدم باید به قول شما کار آفرین باشه. نه اینکه دنبال کار بگرده.
بله
من هنوز وارد کاری نشدم اما جو کاری اطرافیان رو که میبینم یجور ترس از بعد از یافتن کار هم در من ایجاد میشه :( ینی میترسم اصلا این کارها اونی که من دنبالش بودم نباشه و...!
ان شاالله که هرچی خیر هست اتفاق بیفته!
و ان شاالله که همه ما بتونیم کارآفرین باشیم!
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۵ آقاگل ‌‌‌‌
عاقو این شرکتای دانش بنیان هم همچین بی دردسر نیستن خب.
خیلی دنگ و فنگ های خاص خودشون رو داره. 
.
در مورد مشاوره متأسفانه وضعیت بازارکار مهندسی اینقدر خراب و شور و شوقو ذهنیت دانش آموزا نسبت به رشته های تجربی اینقدر عجیب غریب شده که یک آقا پسر با رتبه111 ریاضی داره به این فکر میکنه که بیخیال انتخاب رشته بشه و سال بعد کنکور تجربی بده. و من واقعا نمیدونم باید چه جوابی به ایشون بدم. اصلا نمیدونم باید منصرفش کنم یا نه اینکه تشویقش کنم.
.
در مورد بازار کار هم جوینده یابنده است. بگردید کار هست. اگرجه کم است:دی
ولی مهم اینه که خود فرد چقدر جویای کار باشه و براش تلاش کنه. 
بله صد دردصد! واسه همینم تو شیراز زیاد پیشرفتی نداشتن;)))
کی حال دارهههههه!
.
به نظرم عاقلانه اس اگر رها کنه بره تجربی!
بهترازین اینه چهر سال دیگه بعد ا کلی زحمت و 4 سال هدررفت عمر بیکار بمونه و بره تجربی!!!
.
ان شاالله..
ما که امیدمون به خداست...
سلام :)
سوال آخر رو جواب میدم گرچه قصد داشتم خواننده ی خاموشه این وب باشم :)
دبیرستان رشتم ریاضی بود...خیلی دوست داشتم معماری یا عمران بخونم :) سال دوم با کلیییی دعوا رفتم ریاضی ولی خانوادم راضی نبودن....میگفتن که رشته های مهندسی برای دختر بازار کارش خوب نیست :|| خلاصه که آخرش خونوادم پیروز شدن و من پارسال کنکور تجربی دادم....ان شا الله اگه خدا بخواد پزشکی قبول میشم با توجه به رتبم :) [گوش شیطون کر،چششم کور،زبونشم لال...دی:]
الان با خوندنه این پست شما یه کوچولو فقط یه کوچولو از دلخوری هایی که از خونوادم داشتم رفع شد....شاید حق با اونا باشه...:))
آرزوی خوشبختی و عاقبت به خیری دارم برای شما :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی